Friday, August 27, 2010

Accident?????

2 hari lepas....
3 kemalangan dan 1 hampir kemalangan berlaku....

Yang pertama....
Dlam pkul 8.30 malam,
OTW utk buat assignment ngan member,
Aku lalu depan sebuah kedai makan,
Aku dapati jalan agak sesak,
Dlam fkiran aku mungkin da polis buat sekatan,
Rupa2nya apabila tiba d ctu,
Ada kemalangan....kereta dengan motor,
Keadaan kereta tue agak teruk d bhgian hdpan,
Motor apatah lagi.....hancur terus bahagian depan,
Nasib pemandu dan penunggang tidak aku ketahui,
Sbb dah x der...mgkin dah d hantar ke hospital.

Yang kedua,
lebih kurang pkul 1.30 pg,
Aku OTW balik dari wat assignment,
Aku dan member menaiki kereta,
Kami berhenti d sebuah traffic light,
Kemudian datang geng EX5...dalam 10-15 motosikal,
Dok tgh tggu lampu betukar hjau,
Tiba2 geng itu memutuskan untuk melanggar jer lampu merah tue,
X dsangka2....dr sebelah kanan,
Dtang sebuah kereta kalau x clap Toyota Corolla,
Kereta tue meluncur laju untuk mengejar lampu dari betukar merah,
Nasib baik la kereta tue sempat membrek namun berpusing gak la 1 pusingan,
Elakkan itu menyelamatkan geng EX5 itu terselamat dr menjadi mangsa jalan raya,
Sedang asyik melihat kereta itu membrek dan berpusing,
Aku menyedari bahwa geng EX5 tue telah hlang dr pandangan,
Entah ke mana perginya.

Yang ketiga,
Keesokan harinya lam kol 12.30 tgh hari(kalau x clap),
OTW balik dr kelas ngan member,
Da accident lak berlaku kt Laguna,
Motor bertembung motor,
Kelihatan seorang mak cik n seorang pak cik dok terlentang atas jalan,
Tp masa tue dah ramai yg tolong,
Jd kami truskan perjalanan jer.

Yang keempat,
Sampai ja kt umah member aku,
Aku pon mendapatkan motor aku tuk pulang ke rumah,
OTW, da accident lak depan IKM Sungai Petani, 
Motor bertembung motor gak,
Tp keadaan x serius, 
So aku pon just truskan perjalanan daaa....

Hohohoho,
kalau dok fkir2kan balik,
4 kejadian lam 2 hari,
Takut aku d buatnyer,
Mintak jauhlah dr berlaku kecelakaan untuk semua.

Amin...... 

No comments:

Post a Comment